Šifra

PRAVILA I PROPOZICIJE KVIZA ZNANJA

ŠIFRA

ŠIFRA je natjecateljski televizijski format kviza znanja u kojem natjecatelj u glavnoj igri odgovara na pitanja općeg znanja nastojeći uspješno proći 3 kruga natjecanja i doći do finalne igre u kojoj može osvojiti osvojiti maksimalnu nagradu od 500.000,00 kuna.  

I.  OPĆE ODREDBE

Hrvatski serijal kviza ŠIFRA počinje se, prema planu, emitirati od jeseni 2016. godine, svakog četvrtka na I. programu HTV-a, u večernjem terminu (prime time) u ukupnom trajanju svake emisije do 60 minuta.

PRAVO SUDJELOVANJA

Pravo nastupa u serijalu kviza ŠIFRA  imaju svi državljani Republike Hrvatske s navršenih 18 (osamnaest) godina i stalnim prebivalištem u Republici Hrvatskoj, što dokazuju isključivo osobnom iskaznicom, a koji s uspjehom prođu preliminarnu prijavnu proceduru.

Također se unaprijed utvrđuje da pravo nastupa u ŠIFRI   nemaju:

-     svi zaposlenici HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE, ni članovi njihovih obitelji;

-     suradnici angažirani na projektu ŠIFRA  koji nisu zaposlenici HRT-a, ni

       članovi njihovih obitelji;

-     zaposlenici eventualnih sponzora programa ŠIFRA, ni članovi njihovih

       obitelji;

  • državljani Republike Hrvatske  s navršenih 18 (osamnaest) godina i stalnim    

      prebivalištem u Republici Hrvatskoj protiv kojih je u tijeku bilo kakav oblik

      kaznenog progona.

Za svaku se emisiju ŠIFRE, prema utvrđenoj proceduri izbora natjecatelja, bira potreban broj natjecatelja i rezervnih natjecatelja.

II.  OPIS  IGRE

ŠIFRA je kviz znanja u kojem natjecatelj odgovara na pitanja općeg znanja u tri kruga natjecanja kako bi došao do finalne igre. U svakom krugu dobiva po 5 pitanja. Svako pitanje ima 4 ponuđena odgovora, označena brojkama od 1 do 4, od kojih je samo jedan odgovor točan. Redni brojevi odgovora svakog od 5 pitanja u krugu čine peteroznamenkastu šifru.

Samo u slučaju točne šifre, dakle u slučaju točnih odgovora na svih 5 postavljenih pitanja u krugu, natjecatelju se otvara sljedeći krug igre.

Ako uspješno prođe sva tri kruga natjecanja, natjecatelj dolazi do finalne igre u kojoj ga čeka samo jedan zadatak - poredati 4 pojma po zadanom kriteriju. Riješi li i taj zadatak točno, odlazi kući s maksimalnom nagradom od 500.000,00 kuna.

REDOSLIJED IGRE U SVAKOM KRUGU

Svaki od tri kruga igre sastoji se od sljedećih dijelova:

  1. 60 sekundi (odgovaranje na 5 pitanja u 60 sekundi),
  2. rizik (natjecateljeva odluka o odustanku od daljnje igre ili o nastavku igre),
  3. analiza ponuđenih odgovora,
  4. točka odluke.
  1. 60 SEKUNDI

U svakom krugu natjecatelj dobiva 5 pitanja u slijedu na koja odgovara odabirom brojke ispred odgovora za koji smatra da je točan.

Voditelj mu pritom ne nudi informaciju  je li odgovor za koji se odlučio točan, već se krug nastavlja dok se ne riješi i posljednje pitanje u krugu.

            Natjecatelj je dužan ponuditi odgovore na svih 5 pitanja u za to predviđenom vremenu od 60 sekundi. Voditeljevo čitanje pitanja i ponuđenih odgovora ne ulazi u tih 60 sekundi.

Natjecatelj koji u zadanom vremenu ne uspije ponuditi sve tražene odgovore gubi pravo daljnjeg natjecanja i napušta igru bez osvojenog novčanog iznosa.

  1. RIZIK

Natjecatelju koji ponudi odgovore na svih 5 pitanja u krugu u 60 sekundi, voditelj nudi dvije mogućnosti:

  1. odustanak od daljnjeg natjecanja i odlazak s određenim novčanim iznosom:
  • pri odustajanju u  1. krugu nakon odgovaranja na 5 pitanja u 60 sekundi natjecatelj napušta igru s 1.000,00 kn koje su mu zajamčene ulaskom u glavnu igru;
  • pri odustajanju u  2. krugu nakon odgovaranja na 5 pitanja u 60 sekundi natjecatelj napušta igru s 5.000,00 kn koje je osvojio odgovorivši točno na svih 5 pitanja u 1. krugu (5 x 1.000,00 kn);
  • pri odustajanju u 3. krugu nakon odgovaranja na 5 pitanja u 60 sekundi natjecatelj napušta igru s 25.000,00 kn koje je osvojio odgovorivši točno na svih 5 pitanja u 2. krugu (5  x 5.000,00 kn);  
  1. nastavak natjecanja s analizom ponuđenih odgovora
  1. ANALIZA

Ako se natjecatelj odluči za nastavak natjecanja, voditelj mu daje informaciju o broju točnih odgovora (0/5, 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 ili 5/5), ali ne i informaciju o tome na koja je od 5 pitanja odgovorio točno.

Ako je natjecatelj ponudio točne odgovore na svih pet pitanja (5/5), nastavlja natjecanje prelaskom u sljedeći krug.

Ako je njegov rezultat 0/5, 1/5, 2/5, 3/5 ili 4/5, ima priliku svoje odgovore analizirati i promijeniti one za koje pretpostavlja da nisu točni.  

U analizi dotadašnje igre voditelj s natjecateljem prolazi sva pitanja koja je natjecatelj rješavao u 60 sekundi i analizira ih redom od prvog do petog. Zadatak natjecatelja je potvrditi rješenja za koja pretpostavlja da su točna i izmijeniti ona za koja pretpostavlja da nisu točna. Analiza nije strogo vremenski ograničena, ali urednik može odlučiti da se analiza privede kraju ako traje predugo.

Analiza  završava nakon što natjecatelj zaključa i posljednji od 5 odgovora u krugu.

Jednom zaključani odgovori u analizi u tom se dijelu igre više ne mogu promijeniti. Posljednji ih je put moguće promijeniti u TOČKI ODLUKE.

4. TOČKA ODLUKE

Natjecatelj iz „vrućeg stolca“ u areni odlazi na posebnu poziciju u studiju na kojoj će posljednji put moći odlučiti o točnim odgovorima na svih 5 pitanja i upisati konačnu šifru.

Voditelj mu ponovno daje informaciju o broju točnih odgovora (0/5, 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 ili 5/5) koje ima nakon analize, ali ne i informaciju o tome na koja je od 5 pitanja odgovorio točno.

Voditelj traži od natjecatelja da u 60 sekundi unese konačnu peteroznamenkastu šifru.

Ako je natjecatelj nakon analize dobio od voditelja informaciju da je ponudio točne odgovore na svih pet pitanja (5/5), njegov je zadatak jednostavan – potvrditi svoje odgovore iz analize.

 Ako je natjecatelj nakon analize dobio od voditelja informaciju da je njegov rezultat 0/5, 1/5, 2/5, 3/5 ili 4/5, ima priliku posljednji put promijeniti odgovore za koje pretpostavlja da nisu točni.

Natjecatelj unosi šifru. Nakon unošenja šifre, voditelj konstatira je li šifra točna.

Ako je upisana šifra točna, natjecatelj se vraća u arenu i otvara sljedeći krug igre.

Ako natjecatelj u 60 sekundi ne uspije zaključati šifru, napušta igru bez osvojenog novčanog iznosa.

Ako je upisana šifra netočna, natjecatelju se isplaćuje iznos do prvog netočnog odgovora u krugu bez pribrajanja iznosa iz prethodnih krugova i to na sljedeći način:

  1. Ako je u 1. krugu natjecatelj netočno odgovorio na 1. pitanje, napušta igru bez osvojenog novčanog iznosa, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. pitanje, a netočno na 2. pitanje, napušta igru s 1.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. i 2., a netočno na 3. pitanje, napušta igru s 2.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1., 2. i 3., a netočno na 4. pitanje, napušta igru s 3.000,00 kn, bez obzira na to kako je odgovorio na 5. pitanje.

Ako je točno odgovorio na 1., 2., 3. i 4. pitanje, a netočno na 5. napušta igru s 4.000,00 kn.    

  1. Ako je u 2. krugu natjecatelj netočno odgovorio na 1. pitanje, napušta igru bez osvojenog novčanog iznosa, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. pitanje, a netočno na 2. pitanje, napušta igru s  5.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. i 2., a netočno na 3. pitanje, napušta igru s 10.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1., 2. i 3., a netočno na 4. pitanje, napušta igru s 15.000,00 kn, bez obzira na to kako je odgovorio na 5. pitanje.

Ako je točno odgovorio na 1., 2., 3. i 4. pitanje, a netočno na 5. napušta igru s 20.000,00 kn.

  1. Ako je u 3. krugu natjecatelj netočno odgovorio na 1. pitanje, napušta igru bez osvojenog novčanog iznosa, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. pitanje, a netočno na 2. pitanje, napušta igru s 25.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1. i 2., a netočno na 3. pitanje, napušta igru s 50.000,00 kn, bez obzira na to koliko je točnih odgovora ponudio na preostala pitanja u tom krugu.

Ako je točno odgovorio na 1., 2. i 3., a netočno na 4. pitanje, napušta igru sa 75.000,00 kn, bez obzira na to kako je odgovorio na 5. pitanje.

Ako je točno odgovorio na 1., 2., 3. i 4. pitanje, a netočno na 5. napušta igru sa 100.000,00 kn.

FINALNA IGRA

Finalnoj igri natjecatelj može pristupiti samo ako je točno odgovorio na svih 5 pitanja u posljednjem 3. krugu igre. U finalnoj igri moguće je osvojiti maksimalnih 500.000,00 kn, što je učetverostručeni iznos vrijednosti 3. kruga (4 x 125.000,00 kn).

Na finalno pitanje natjecatelj mora ponuditi odgovor u vremenu od 60 sekundi, a zadatak mu je poredati 4 pojma po zadanom kriteriju.

Primjer:

Poredajte odmorišta na autocesti A1 od Zagreba prema Zadru!

(Draganić, Modruš, Janče, Zir)

Poredajte naše olimpijce iz Rija po starosti, počevši od najmlađeg!

(Sara Kolak, Filip Hrgović, Tonči Stipanović, Josip Glasnović), itd.

Ako natjecatelj u zadanom vremenu od 60 sekundi u finalnom krugu ne uspije zaključati četveroznamenkastu šifru, napušta emisiju bez osvojenog novčanog iznosa.

Ako natjecatelj četveroznamenkastu šifru zaključa u 60 sekundi, voditelj mu nudi dvije mogućnosti:

  1. odustanak od daljnjeg natjecanja;
  2. nastavak natjecanja.

Natjecatelj se mora odlučiti za jednu od dvije mogućnosti u roku od 60 sekundi.

Ako se natjecatelj odluči za odustanak od daljnjeg natjecanja (ako odustane od uvida u točnost upisane šifre), odlazi kući s osvojenih 125.000,00 kn.

Ako se natjecatelj odluči za nastavak natjecanja (ako želi uvid u točnost upisane šifre) i ako je upisana šifra točna, završava igru s osvojenih 500.000,00 kn.

Ako se natjecatelj odluči za nastavak natjecanja (ako želi uvid u točnost upisane šifre) i ako je upisana šifra netočna, odlazi kući praznih ruku.

*          *          *

Novi natjecatelj postaje jedan od šest izazivača koji su za vrijeme natjecateljeva nastupa, sjedeći u krugu oko arene, istovremeno odgovarali na ista pitanja kao i natjecatelj.

Izazivač koji je ponudio najviše točnih odgovora u najkraćem vremenu postaje novi natjecatelj. Na mjesto izazivača koji je postao natjecatelj dolazi novi kandidat koji će se za mjesto natjecatelja boriti s ostalih 5 izazivača.

            Prvi natjecatelj u prvoj emisiji kviza bira se među šest izazivača koji sjede na svojim pozicijama oko arene. Prvi natjecatelj u prvoj emisiji kviza postaje izazivač koji točno i u najkraćem vremenu odgovori na pitanje s 4 ponuđena odgovora. Ako dva ili više izazivača ponude točne odgovore na isto pitanje u istom vremenskom roku, nudi im se novo pitanje i tako sve dok ne dobijemo prvog natjecatelja.  

Ako emisija završi s natjecateljem koji u glavnoj igri još uspješno igra, voditelj će ga pozvati u sljedeću emisiju da završi svoj nastup.

Ako natjecatelj iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti nastaviti igru u sljedećoj emisiji, njegovo će mjesto zauzeti izazivač s najuspješnijim rezultatom. U tom slučaju organizator natjecanja nije dužan natjecatelju koji ne završi svoj nastup isplatiti dotadašnji eventualni osvojeni iznos.

U sljedećoj će emisiji u studiju, uz natjecatelja koji nastavlja igru započetu u prethodnoj emisiji, biti i izazivači iz prethodne emisije.

Organizator natjecanja zadržava pravo pozvati zamjenskog izazivača ako jedan od izazivača iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti sudjelovati u snimanju sljedećih emisija.

Pravo ponovnog nastupa u kvizu ŠIFRA nemaju kandidati koji su nastupili kao natjecatelji bez obzira na to jesu li osvojili novčanu nagradu.

 III.  IZBOR  NATJECATELJA

Natjecatelji za kviz ŠIFRA prijavljuju se putem posebnih obrazaca, dostupnih na za to predviđenoj web stranici.

Sadržaj obrasca:

  • uvodni tekst s odredbama PRAVA SUDJELOVANJA,
  • UPITNIK ZA PRIJAVU,
  • upute za rješavanje TESTA ZNANJA,
  • TEST ZNANJA.

Tek pošto potencijalni natjecatelj  u cijelosti ispuni upitnik za prijavu moći će pristupiti uputama za rješavanje i testu znanja.

Test znanja sastoji se od 15 pitanja podijeljenih u 3 kruga. Svaki se krug sastoji od 5 pitanja s ponuđenim odgovorima. Vrijeme za rješavanje pitanja u jednom krugu je 60 sekundi. U sljedeći krug može se prijeći samo ako se na svih 5 pitanja ponude točni odgovori. Po završetku svakog kruga ispisuje se rezultat (od 0/5 do 5/5).

Ako je rezultat 5/5, izravno se prelazi u sljedeći krug.

Ako je rezultat od 0/5 do 4/5, moguće je u novih 60 sekundi ispraviti netočne odgovore.

Ako je rezultat ponovljenog rješavanja 5/5, ide se u sljedeći krug.

Ako je rezultat ponovljenog rješavanja od 0/5 do 4/5, test se prekida i bilježi se postignuti rezultat.

Svaki potencijalni natjecatelj slučajnim odabirom dobiva set pitanja.

Na pitanja se odgovara redom: nakon što se odgovori na 1. pitanje, otvorit će se 2. pitanje, kad se na njega odgovori, otvorit će se 3. pitanje, itd.

Testovi se automatski obrađuju i Redakcija će svakoga dana imati ukupan popis prijavljenih i njihovih rezultata.

Najuspješniji prijavljeni potencijalni natjecatelji, oni s najvećim postotkom točno riješenih testova, ući će u uži izbor za natjecanje. Oni će o svom uspjehu biti obaviješteni mailom ili će ih telefonski kontaktirati predstavnica Redakcije i uputiti u daljnji slijed događanja.

Moguće je da će u pojedinim slučajevima Redakcija  trebati dodatne podatke ili će htjeti nekoga dodatno testirati. U takvim će slučajevima predstavnica Redakcije izravno telefonski kontaktirati potencijalne natjecatelje. Svi se takvi izravni telefonski kontakti i dogovori snimaju.

Sve su odluke Redakcije u vezi s izborom natjecatelja MERITORNE.
OPĆE ODREDBE IZBORA NATJECATELJA

Svim izabranim natjecateljima koji nisu iz Zagrebačke županije HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA nadoknadit će putne troškove (vlak, autobus, automobil, a onima iz Dubrovačko-neretvanske županije i zrakoplov) kao i troškove smještaja u hotelu koji odredi Redakcija. 

Dakle, svi natjecatelji izvan Zagrebačke županije sami plaćaju putne troškove i troškove hotela, a HRT takve troškove, temeljem odgovarajućih službenih računa, odnosno službenih potvrda o cijeni, u cijelosti isplaćuje/nadoknađuje tom natjecatelju i to isključivo na njegov osobni žiroračun, otvoren u nekoj od banaka u Republici Hrvatskoj.

Na dan probe/snimanja određene emisije svi izabrani natjecatelji u određeno će se vrijeme okupiti na dogovorenom mjestu snimanja. Svi natjecatelji dužni su doći u točno utvrđeno vrijeme. Svi natjecatelji sa sobom obavezno moraju donijeti svoje OSOBNE ISKAZNICE i svoje osobne žiroračune.

Utvrdi li se da je netko od  natjecatelja dao netočne ili nepotpune podatke tijekom prijave ili dodatnih kontakata (državljanstvo, starost, rodbinske veze na HRT-u ili veze sa sponzorima, informaciju o pokrenutom krivičnom gonjenju, itd.), Redakcija takvog natjecatelja može diskvalificirati iz programa i takvom se natjecatelju neće nadoknaditi ni eventualni troškovi puta, odnosno smještaja.

Svi izabrani natjecatelji dužni su pojedinačno potpisati  IZJAVU o poznavanju PRAVILA I PROPOZICIJA kviza znanja ŠIFRA  i o pridržavanju njihovih odredbi,  zatim o dobrovoljnosti sudjelovanja u natjecanju, kao i odricanju od bilo kakve novčane naknade za korištenje njihovog nastupa ili dijela njihovog nastupa u programu ŠIFRA u svrhu promidžbe programa u ostalim medijima izvan samog serijala.

Na dan snimanja Redakcija može donijeti odluku o diskvalifikaciji pojedinog natjecatelja ako se utvrdi da se taj natjecatelj, iako je potpisao IZJAVU o poznavanju, prihvaćanju i pridržavanju  PRAVILA I PROPOZICIJA, tijekom priprema i proba ponaša NEPRIKLADNO, tj. iako nema diskriminacije, ova odredba omogućava da se UDALJI NATJECATELJ koji je pod utjecajem alkohola, droge i koji ne poštuje pravila dobrog vladanja u javnosti.

Donese li Redakcija odluku o diskvalifikaciji i udaljavanju pojedinog natjecatelja, na njegovo će mjesto doći izabrani rezervni kandidat.

U svim su situacijama tijekom IZBORA i PRIPREMA ZA NATJECANJE  ODLUKE REDAKCIJE  MERITORNE.

*          *         *

IV.  NAGRADE

Sve se nagrade osvojene u kvizu znanja ŠIFRA  pojedinačno isplaćuju natjecateljima isključivo putem njihovog osobnog žiroračuna otvorenog u nekoj od banaka u Republici Hrvatskoj.

Sve nagrade osvojene u kvizu  znanja ŠIFRA, u skladu sa Zakonom o porezu na dohodak, objavljenom u NARODNIM NOVINAMA: 177/04, 73/08, 80/10, 114/11, 22/12, 144/12, 43/13, 120/13, 125/13, 148/13, 83/14, 143/14, 136/15 članak 9., stavak 2, točka 2.6 nisu oporezive porezom na dohodak i natjecateljima se isplaćuju u punom iznosu osvojenog.

HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA kao organizator natjecanja u kvizu znanja ŠIFRA obvezuje se osvojene nagrade isplatiti na osobni žiroračun natjecatelja u roku od 15 (petnaest) radnih dana od dana  emitiranja emisije u kojoj je natjecatelj nagradu osvojio.

HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA se također obvezuje svim osvajačima nagrada u kvizu znanja ŠIFRA dostaviti potvrdu o neoporezivanju porezom na dohodak osvojenih nagrada, a u skladu s gore navedenim odredbama Zakona o porezu na dohodak.

Ako se citirane odredbe Zakona o porezu na dohodak budu mijenjale, HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA o tome će na vrijeme obavijestiti natjecatelje kojima će se osvojene nagrade isplatiti prema takvim novim promijenjenim odredbama.

*          *          *

V.  ZAVRŠNE ODREDBE

Budući da su svi pozvani natjecatelji u kvizu znanja  ŠIFRA dužni dati pismene IZJAVE o poznavanju PRAVILA I PROPOZICIJA kviza znanja ŠIFRA i da će se, pod moralnom i materijalnom odgovornošću, istih u potpunosti pridržavati, Redakcija unaprijed upozorava sve natjecatelje da sve svoje dvojbe u svezi s primjenom i odredbama ovih PRAVILA I PROPOZICIJA u cijelosti razjasne tijekom održavanja probe za snimanje emisije u kojoj sudjeluju.

Ako tijekom natjecanja (snimanja emisije) ipak netko od natjecatelja bude smatrao da se nešto NE DOGAĐA u skladu s odredbama ovih PRAVILA I PROPOZICIJA  ili bude smatrao da je na bilo koji način oštećen jer se ne poštuju odredbe ovih PRAVILA I PROPOZICIJA, dužan je ODMAH, na licu mjesta, reagirati i zatražiti objašnjenje ili intervenciju Redakcije, jer će se u protivnom smatrati da natjecatelj nema nikakvih primjedbi na regularnost natjecanja.

Dogode li se tijekom snimanja tehnički problemi i nedostaci  bilo koje prirode više sile, koji onemogućavaju odvijanje igre prema ovim PRAVILIMA I PROPOZICIJAMA, unaprijed se utvrđuje nadležnost Redakcije da odluči o načinu rješavanja problema.

Pošto se  utvrde  i otklone takvi  nedostaci/problemi, Redakcija na licu mjesta donosi odluku o poništenju dijela snimanja i vraćanju natjecanja korak unatrag u dijelovima koji imaju striktna vremenska ograničenja, (kod takvih se dijelova može donijeti odluka o kretanju ispočetka s novim zadacima), odnosno odluku o načinu nastavka natjecanja u dijelovima koji nemaju tih elemenata vremenske striktnosti.

Igra se nakon toga nastavlja dalje prema istim PRAVILIMA I PROPOZICIJAMA.

U svim eventualnim spornim situacijama tijekom igranja (snimanja emisije) ODLUKE REDAKCIJE uvijek su MERITORNE!

*           *           *

Zagreb, rujan 2016.